גוגל שופינג – השוואת מחירים – השינוי הדרמתי במכירה קמעונאית
לפני כמה שנים בודדות החלה גוגל שופינג בפיתוח מערכת חדשה להשוואת מחירים שתיתן מענה למגוון רחב של בעלי חנויות וירטואליות בכל העולם, והפתרון הזה אכן נותן מענה איכותי בהרבה ממה שהיה בעבר עם המודעות הרגילות שההינו מפרסמים, כי החשיפה לפני כמה שנים היתה די מועטה כי עם הייתם מפרסמים את החנות שלכם לא הייתם יכולים לראות את המוצרים שנמצאים ברשימת החיפוש כי הם לא היו חשופים והייתם צריכים להיכנס לאותו הקישור שבעזרתו פרסמתם את החנות שלכם, והיום לאחר כמה שנים ניתן לראות ממש את המוצרים כולל תמונה, שם המוצר, ומחיר, כך שדי בקלות ניתן לראות את המוצרים לאחר חיפוש כליל על מוצר מסוים, ובין היתרונות הבולטים הם שכל המודעות הפרסומיות שלכם תמיד יהיו במקום הראשון בגוגל בעל כל המודעות האחרות, כך שלא צריך לגלגל למטה כדי לראות את שאר החנויות וגוגל תמיד נמצאת למעלה ברשימה הראשונה מעל כל שאר החנויות שמפרסמים את עצמם אבל הם לא נמצאים בתוך גוגל.
הדרך לגוגל שופינג סלולה בקשיים לא מעטים
אכן הפתרון של גוגל שופינג כהשוואת מחירים יכול בהחלט לתת מענה ראוי לאלה שרוצים לפרסים את העסק שלהם, אך בפתרון של גוגל אין גישה לאנשים עם ידע ממוצא, למרות שזה ידוע שהמערכות של גוגל די מסובכות ולא ניתנות להבנה מידית על ידי אדם שבא ללא ניסיון ורוצה לפרסם את האתר שלו בגוג, ולשם כך צריך לקחת בעל מקצוע שיודע היטב את החוקים הנוקשים של גוגל, ולהפוך את הפרסום של לקוח שלו לפרסום רווחי שמניב מכירות לחנות החדשה שלו, והדרך לפרסם גם לאיש המקצוע אינו פשוט כי הוא צריך להכיר היטב את כל המערכות והכי חשוב את כל החוקים הנוקשים שגוגל מציבה לכל מי שנוגע במערכות שלה, לכן יש לתת את הדעת שכאשר רוצים לפסם את החנות בגוגל יש תמיד להשתמש בבעל מקצוע כי אחרת אדם ללא ניסיון על המערכות האלה יכול בקלות רבה ללכת לאיבוד בניסיון להעלות את החנות שלו לרשת של גוגל שופינג.
למי מתאימה המערכת של גוגל שופינג ?
לא כל אחד שיש לו חנות יכול לפרסם בגוגל שופינג, כי גוגל שופינג רוצה ככל שניתן להגן על הלקוחות שלה ועל אנשים שמחפשים מוצר מסוים, שלא יפלו לתוך אתר המציג מצג שווא של מוצרים שכאילו נמצאים במלאי ולאחר רכישתם בעל האתר מחליט שהוא לא עונה יותר ללקוחות ששילמו ומחליט לעקוץ את הלקוחות ולברוח עם הכסף שגבה על המוצרים, לכן גוגל שמה דגש על סינון של אתרים במיוחד על אתרי דרופשיפינג שלא ממש יש להם מוצר פיזי למכור ללקוח, והיו לא מעט מקרים של עקיצות מאתרי דרופשיפינג שלא עמדו ביצר הגזל ועקצו הרבה מאוד אנשים שבאו לקנות את המוצרים מהאתרים שלהם, אך לא כל אתרי הדרופשיפינג הם אתרים שמנסים לגנוב את הלקוחות שלהם, דווקא מרבית מאתרי הדרופשיפינג הם אתרים לגיטימים שמחפשים רק את הפרנסה ולא מחפשים לעקוץ אנשים, כך שגוגלדואגת לסנן את האתרים האלה כגון אתרי הימורים, אתרי סקס, אתרי רפואה, או כל אתר אחר שיכול לפגוע באנשים תמימים שרוצים בסך הכל למצוא את המוצר המתאים להם במחיר הזול ביותר שניתן למצוא בהשוואת המחירים.
האם נוכל לפרסם את החנות שלנו בגוגל שופינג ? – פרסום בגוגל בתקציב הגיוני
בהחלט ניתן לפרסם את האתר שלכם בגוגל, למרות כל הקשיים וכל החוקים המסובכים עדיין ניתן לפרסם את האתר שלכם בגוגל שופינג וזה לאחר התייעצות עם בעל המקצוע המתאים שידע לקחת את המוצרים שלכם ולבנות פי מוצרים המתאים ועמד על פי החוקים של גוגל, וכאשר אני אומר פיד מוצרים זה אומר שחייבים להעלות את המוצרים לפי מובנה שגוגל מחליטה עליו מראש הכולל את הדשות המתאימות לזיהו קליל במערכות של גוגל שופינג, ואדם שאינו יודע איך לבנות פיד בדיוק כפי שגוגל מציינת יכול להביא לפסילת הפיד ובמקרה הגרוע לפסילת כל המורים שנשלחו על ידי הפיד והשעיית החשבון כולו, כך שזה בכלל לא שווה מראש להיכנס להקמת פרסום שכזה עם אין לאותו אדם את הניסיון לו הוא זקוק כדי לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר כדי שלאחר ימים גוגל שופינג לא תראה שגיאות בפיד ותעלה אותו שצורה תקינה ללא שום בעיות, ולמרות שכבר נתקלתי בעבר בלקוחות שניסו לעשות את העבודה בעצמם נראה שהם כשלו כישלון מר, אך בעל מקצוע שהוא מומחה להקמת חנויות בגוגל שופינג לא תהיה לו את הבעיה של פידים או בעיות של השעיות חשבונות אות מצגי שווא שגוגל טוענת, והפתרון הוא פשוט מאו כי צריך ללכת בעיניין זה לפי הספר ועל פי החוקים של גוגל, ובנוסף יש לציין שכל מי שמעריך את העסק שלו יודע שעל דברים כאלה לא חוסכים.